luni, 11 august 2014

Amazon vs Hachette –pe scurt

Cunoştinţele mele despre lume şi viaţă sunt de mult ori insuficiente pentru a mă lămuri singură despre ce este vorba în diverse conflicte, discuţii, polemici. Prin urmare sunt foarte fericită atunci când găsesc un articol pe înţelesul meu care să sumarizeze situaţia şi să pară cât de cât imparţial.
Aşa a fost cu articolul de pe medium.com despre disputa dintre Amazon şi Hachette.

Discuţiile sunt, în principal, pe marginea cărţilor electronice. Amazonul este lider pe piaţă în vânzarea de cărţi electronice. El reuşeşte să-şi menţină cota de piaţă prin aplicarea unor reduceri importante la cărţile electronice, ceea ce face ca alţi competitori, cum ar fi Google sau Microsoft, să nu fie interesaţi să intre pe o piaţă unde profitul este atât de mic.
Dar, Amazon plăteşte mereu editurii acelaşi procent din valoarea cărţii, ceea ce înseamnă că aceste promoţii reduc, de fapt, profitul pentru Amazon. Dacă acum editurile plătesc 50% din valoarea cărţii, Amazon vrea ca acest procent să crească la 70% astfel încât profitul site-ului să fie mai mare cu discount-urile aplicate. Amazon are nevoie de menţinerea preţului redus pentru a-şi păstra poziţia pe piaţă în ceea ce priveşte comerţul cu cărţi electronice.

Hachette, bineînţeles, nu este de acord cu mărirea procentului pe care trebuie să-l acopere din valoarea cărţilor. Acum venitul dobândit de Hachette de pe urma vânzărilor cărţilor electronice este unul apreciabil. Vânzările au crescut pentru că Amazon reuşeşte să ofere clienţilor un preţ atrăgător, dar fără ca reducerile să afecteze procentul obţinut de Hachette. Pe de altă parte, Amazon nu mai poate susţine această politică a preţurilor mici la cărţile electronice fără sprijinul Hachette, care nu este dispusă să-şi diminueze propriul profit pentru a uşura poziţia site-ului Amazon.

Dacă Amazon va renunţa la politica agresivă de reduceri, preţurile cărţilor electronice va creşte, vânzările vor scădea, iar profitul va deveni atractiv pentru alţi competitori, mai ales că pătrunderea pe piaţa vânzării de cărţi electronice nu este foarte complicată.
Abia aştept să văd cum se termină toată tărăşenia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu